Bakan açıkladı...8 haftalık ek doğum izninden kimler yararlanabilecek?
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, yürürlüğe giren 8 hafatılık doğum düzenlemesi hakkında bilgi verdi.
Bakan Göktaş, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, 1 Nisan itibarıyla 24 haftayı tamamlamamış annelerin 10 gün içinde başvuru yapmaları halinde 8 haftalık ek ilave izin hakkından yararlanabileceğini kaydetti.
Bakan Göktaş'ın yeni izin sistemine ilişkin yaptığı paylaşım şöyle:
"Doğum izni sürelerini artıran yeni düzenlememizle annelerimizin ve ailelerimizin yanındayız.
1 Nisan 2026 itibarıyla doğum yaptığı tarihin üzerinden 24 hafta geçmemiş anneler, çalıştıkları kuruma 10 iş günü içinde başvurmaları hâlinde 8 haftalık ilave doğum izni hakkından yararlanabiliyor.
Aile ve Nüfus On Yılı’nda, iş-aile yaşamı dengesini sağlamaya yönelik uygulamalarla aile kurumumuzu güçlendirmeye ve her koşulda annelerimizi desteklemeye devam edeceğiz.
Benzer Haberler
MSB 219 öğretmen ve mühendis subay alacak
En fazla hizmetlerimin kaç yılı için ikramiye alabilirim?
15 yaş altına sosyal medya kısıtlaması 1 Kasım’da başlıyor
Araç muayene istasyonlarına yeni cezalar
Okullara yeni güvenlik tedbirleri geliyor...
Şimşek'ten 'enflasyon' açıklaması!
Motorine indirim geliyor
Kira zam oranı belli oldu!