Emeklilik nedeni ile işten ayrılan işçi aynı iş yerinde çalışabilir mi?
Sosyal Güvenlik mevzuatının gerektirdiği şartları sağlayan sigortalı, emeklilik haklarından yararlanabilmektedir. Bu kapsamda, emeklilik hakkını elde etmiş olan sigortalı, emeklilik nedeni ile iş sözleşmesini fesih edebilmekte, çalışma süresinin gerektirdiği kıdem tazminatını alabilmektedir. Bu haktan yararlanılabilmesi için; bağlı bulunulan Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne/Sosyal Güvenlik Merkezine emeklilik başvurusu yapılması, emeklilik hakkının elde edildiğini ve kıdem tazminatının ödenebileceğini gösteren yazı ile iş sözleşmesinin feshi gerekmektedir.
Benzer Haberler
Boşanmış eşimden bana dul maaşı çocuğuma da yetim maaşı bağlanır mı?
Adalet Bakanlığı 8.000 sözleşmeli personel alacak
Mayıs ayı enflasyon rakamları çalışanları sevindir(e)medi
Yönetim kurulu üye sayılarına ve maaşlarına düzenleme getirilmelidir
Haziran ayı kira zam oranı belli oldu
SSK ve Bağ-Kur emeklisinin ne kadar zam alacak?
Memurun 5 aylık enflasyon farkı belli oldu!
Kültür ve Turizm Bakanlığı 502 sözleşmeli personel alacak